Kommentar till Nikola Pantic

Länk till essän

https://docs.google.com/document/d/1-q8BSVzIq7LkKy4QxZ7ByICMKhTUijr8vU7GzcLdbIU/edit

Länk till blogg

http://ddb302.nikolapantic.se/

Trots att essän inte än är helt färdigställd, anser jag ändå att det som är skrivet är väldigt intressant, då jag själv valt att skriva om marknadsföring via scociala nätverk. Det är även en tydlig struktur med många fyndiga rubriker, som fångar läsarens intresse. Det är även intressant att du använder dig utav bilder från ditt egna videoklipp för att visa statistiken på antal besökare under en viss tidsperiod. Språket och meningsuppbyggnaden som används i essän är tydligt förklarande, samt citeringarna som används är väl markerade vilket leder till ett behagligt läsande.

Under rubriken Pippifåglarna hjälper dig sprida ordet skriver du att ” En av huvudanledningarna till att skapa sig en Twitter-användare är för att kunna nätverka på linan…” där skapa sig en Twitter-användare enligt mig borde omformuleras, då den formuleringen förvirrar eftersom att skapa någotnting man är eller blir, alltså en Twitter-användare, inte låter logiskt. Det kunde istället stå, till exempel: skapa sig ett Twitter-konto.

Du har även ett bra antal varierade källor, vilket höjer trovärdigeten i din essä, dock något som skulle kunnas tänka på är att kort nämna något om personerna du skriver dina citat från och refererar till. Som vilken yrkeserfarenhet och utbildning dem har inom ämnet, för att öka relevansen av citaten och referaten, samt att ytterligare markera att personerna i fråga faktist är bildade och har kunskap innom ämnet. Till exempel Veronika Fuleova som är Social Media Redaktör på socialbakers.com, ett företag med 1800 kunder i över 100 länder.

Källorna är även i bokstavsordning enligt Havard, förutom Hmason och Fuleova.

Något som tas upp av Kingston (2013) är att man kan fokusera på att bygga sitt Twitter community. Det finns verktyg som gör att du kan analysera vem som följer dig och på så sätt kunna nå ut till din målgrupp. Tillsammans kan de olika verktygen göra din Twitter-marknadsföring mycket effektivare.

I övrigt tycker jag att det skall bli intressant att läsa din slutsats, när essän är färdigställd.

Kingston Charlene (2013) how to use twitter for business and marketing [Elektronisk] Tillgänglig:  <http://www.socialmediaexaminer.com/how-to-use-twitter-for-business-and-marketing/> [2014-01-01]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s