essä ddb

Essä ddb

2 thoughts on “essä ddb

  1. Hej Adam

    Din essä handlar om Marknadsföring via sociala nätverk, detta tycker jag är extra intressant eftersom min essä också handlade om hur man kan marknadsföra sig själv via sociala medier. Det jag tänker på i din inledning är att du talar om att du ska visa hur man kan marknadsföra sina tjänster och produkter via sociala nätverk och jag känner inte riktigt att du visade på det. Du skriver om vad sociala media är vilket är bra som förförståelse. Du fortsätter sedan med vikten av rätt profilbild, hur man skaffar besökare till sin profil, nyckelord och rekommendationer vilket i sig är intressant information men essän håller inte riktigt vad den lovar i inledningen tycker jag.

    I sociala nätverk handlar det mycket om att dela sin kunskap med andra, att engagera sitt nätverk och att skapa kvalitetsmaterial som uppdateras regelbundet (Harris & Rae, 2011).

    Det du skriver om att kombinera olika tjänster skriver Dutta (2012) om, ifall din proffesionella och privata profil motsäger varandra så gör det dig mindre trovärdig.

    I stort tycker jag att marknadsföring handlar mycket om att veta vem man själv är och ha en ordentlig plan för var man vill komma, vartåt man strävar och för vem man vill visa upp sig. Du skriver om LinkedIn och där är det viktigt att veta vem man vill attrahera och som du skriver vilka nyckelord som är viktiga. Det är viktigt att skräddarsy stil och innehåll till mottagarens behov. Din essä handlar inte om detta utan mer hur tjänsterna ska nyttjas, genom profilbild, nyckelord m m. Så jag efterfrågar lite mer om marknadsföring och inte bara hur tjänsterna ska användas och hur de kan interagera med varandra, iaf om din rubrik och frågeställning ska hålla.
    Tänk också på att dina källor ska vara i bokstavsordning och enligt Harvard.

    Källor:

    Harris, L., & Rae, A. (2011). Building a personal brand through social networking. Journal of Business Strategy, 32(5), 14-21. Tillgänglig: ABI/Inform. [2013-12-29].

    Dutta, S. (2010). What’s your personal social media strategy?. Harvard business review, 88(11), 127-130.Tillgänglig: .[2013-12-29].

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s